عطرسازی

تاریخچه عطر سازی با اسنشیال اویلها

تاریخچه عطر سازی با اسنشیال اویلها

عطرسازی با اسانس دارای تاریخچه طولانی و جذابی است که فرهنگ ها و تمدن های بسیاری را در بر می گیرد. بر اساس برخی منابع، **مصری ها** اولین کسانی بودند که از عطرها برای مقاصد مذهبی و شخصی مانند مراسم، تدفین و لباس های روزانه استفاده کردند. آنها روغن های معطر را از گیاهانی مانند زنبق، مر، یاس و گل سرخ استخراج می کردند. آنها همچنین بطری های شیشه ای را برای نگهداری و حمل عطر خود اختراع کردند.
**پارسی ها**، **یونانی ها** و **رومی ها** نیز استفاده از عطرها را پذیرفتند و تکنیک ها و مواد جدیدی را توسعه دادند. آنها از مواد معطر مانند ادویه جات، گیاهان، گل ها، رزین ها و محصولات حیوانی استفاده می کردند. آنها همچنین روش های مختلف تقطیر و استخراج را آزمایش کردند.
برخی از عطرهای معروف دنیای باستان عبارتند از **kyphi** (عود مقدسی که مصریان از آن استفاده می کردند)، **megaleion** (عطری که توسط عطرساز یونانی Megallus برای ملکه کلئوپاترا ساخته شده بود) و **ادکلن** (عطری که توسط یک شیمیدان ایتالیایی در کلن آلمان ساخته شده است).
عطرسازی در قرون وسطی، رنسانس و عصر مدرن به تکامل خود ادامه داد. منابع جدیدی از اسانس ها مانند مرکبات، وانیل، مشک و عنبر کشف شد. سبک های جدیدی از عطرها مانند گلی، شرقی، چوبی و تازه ایجاد شد. عطر به نمادی از تجمل، مقام و هنر تبدیل شد. برخی از تأثیرگذارترین عطرسازان تاریخ عبارتند از **فرانسوا کوتی**، **ارنست بو**، **ژان پاتو*****ژاک گرلن**، و **کوکو شنل**.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *